Vanlige spørsmål


Betaling


Hvordan betaler jeg reisen min?

Du kan betale med bank- eller kredittkort. Hele beløpet må betales når du bestiller reisen.
Vær oppmerksom på at du ikke kan betale reisen med EuroBonus-poeng.

Forsikringer


Tilbyr dere reiseforsikring?

Vi tilbyr reiseforsikring med Gouda. Du kan lese mer om forsikringene her.

Tilbyr dere avbestillingsforsikring?

Når du bestiller reisen kan du legge til en avbestillingsforsikring gjennom forsikringsselskapet Gouda.

SAS EuroBonus-poeng


Hvor mange poeng tjener jeg?

I tillegg til de poengene du tjener som EuroBonus-medlem når du flyr med SAS får hver enkelt reisende, som har registrert EuroBonus-nummeret sitt, 500 ekstrapoeng for pakkereisen.

Hvordan registreres poengene?

Poengene for flyet og ekstra-poengene for pakkereisen registreres separat. Poengene for flyreisen overføres som vanlig til kontoen din etter gjennomført flyvning. Ekstrapoeng for pakkereisen overføres til kontoen din etter at du har sjekket ut fra hotellet.

Hvor registrerer jeg mitt EuroBonus-nummer ved bestilling?

På siden ”Velg tillegg og personopplysninger” registrerer du bonuskortnummeret per reisende.

Kan jeg registrere poeng i etterkant?

Om du ikke har registrert EuroBonus-nummeret ditt ved bestilling er det ikke mulig å registrere poengene i etterkant på bestillinger når du bestiller våre kombinasjonsreiser med fly + hotell.

Har du registrert EuroBonus-nummeret ditt ved bestilling, men allikevel ikke fått poengene?

Ser du ikke ekstra-poengene dine etter 10 dager fra du sjekket ut skal du benytte skjemaet på denne linken, så hjelper vi deg med å finne årsaken til hvorfor du ikke har fått poengene. Vennligst oppgi bestillingsnummeret fra bestillingsbekreftelsen.

Kan jeg betale reisen med poengene mine?

Bestillinger av våre kombinasjonsreiser kan ikke betales med EuroBonus-poeng.

Kan jeg benytte mine EuroBonus-fordeler når jeg kjøper en pakkereise?

Ja, det kan du. Her ser du hvilke fordeler som gjelder for de ulike medlemsnivåene. Husk å registrere ditt EuroBonus-nummer når du bestiller reisen.

Hvordan blir jeg EuroBonus-medlem?

Les mer om EuroBonus-programmet og hvordan du blir medlem her.

Reisedokumenter


Når får jeg billetten min?

Når du har bestilt reisen, får du først en e-post som heter Din bestilling. Deretter mottar du en e-post som heter Dine reisedokumenter. Dette er din billett og bekreftelse på hotelloppholdet, og denne må du ta med deg på reisen.

Avbestilling og endring


Hva gjør jeg om jeg må avbestille reisen min?

Må du avbestille reisen, må du kontakte oss på 21 01 75 45 eller på fly-hotell@apollo.no.

Hvordan fungerer avbestillingsforsikringen?

Les mer her om avbestillingsforsikring som du bestiller gjennom forsikringsselskapet Gouda.

Kan jeg endre bestillingen min?

Reiser som er kjøpt på fly-hotell.apollo.sas.no kan vanligvis ikke avbestilles eller endres. I noen tilfeller er det mulig å endre reisen mot en ekstra kostnad. Kontakt oss på 21 01 75 45 eller fly-hotell@apollo.no, så undersøker vi hvilke muligheter som finnes og hva det vil koste.

Bagasje


Hvor mye bagasje kan jeg ta med meg?

Hvor mye bagasje du kan ta med deg på flyreisen vil variere avhengig av hvilken type billett du har bestilt. Les mer om bagasjeregler.

Innsjekking


Hvor og når kan jeg sjekke inn?

Vi anbefaler at du sjekker inn online på SAS hjemmeside. Vær oppmerksom på at du tidligst kan sjekke inn 22 timer før avreise. Du kan også sjekke inn på automat eller ved innsjekkingsskranke på flyplassen.

Vi anbefaler at du sjekker inn minst to timer før avreise for reiser innen Europa og minst tre timer før avreise for reiser utenfor Europa. Eventuelle endringer i avgangstider blir normalt meddelt på e-post eller sms. Det er derfor viktig at du er tilgjengelig på den e-posten og det mobilnummeret du har oppgitt i bestillingen.

Er flyet i rute?

For å sjekke om flyet ditt er i rute anbefaler vi at du sjekker aktuelle flytider i god tid direkte med flyselskapet, på checkmytrip.com eller på flyplassens hjemmeside.

Den reisende er selv ansvarlig for å holde seg oppdatert og sjekke eventuelle endringer i flytidene, og Apollo er ikke ansvarlig får eventuelle merkostnader som måtte tilkomme. Apollo følger alltid flyselskapets regler ved endringer i tidtabellen.

Forhåndsreservere sete


Hvordan kan jeg velge sete på flyet?

Du kan sjekke inn på internett og velge sete fra 22 timer før avreise og fram til en time før avreise. For å bestille sete, følger du linken i e-posten «Dine reisedokumenter» som du fikk da du bestilte reisen.

Pass, visum og helse/vaksinasjoner


Pass og visum?

Du er selv ansvarlig for å ta nødvendige forhåndsregler før reisen gjennomføres, samt bl.a. å ha gyldig pass, visum, vaksinasjoner og forsikringer. Du kan lese mer om pass og visum for våre mest populære reisemål her. For øvrige reisemål henviser vi til det enkelte lands ambassade/konsulat, og til Utenriksdepartements reiseinformasjon.

Hvilke vaksinasjoner trenger jeg?

For å unngå sykdom under og etter ferien, må du i god tid før avreise undersøke hvilke vaksinasjoner du ev. må ta. Vi anbefaler at du tar kontakt med din lege eller helsestasjon. Du kan også lese mer på Folkehelseinstituttets hjemmesider.

Reisearrangøren er ikke ansvarlig for å informere om sykdommer og smitte som, permanent eller sporadisk, kan forekomme på reisemålet. Ved graviditet gjelder spesielle restriksjoner for flyreise. Er du usikker, ta kontakt med Apollo eller flyselskapet.

Reisemål


Er det trygt på reisemålet?

Apollo følger alltid UDs reiseanbefalinger. Les mer på UDs reiseinformasjon.

Reklamasjoner


Hvordan klager jeg på en reise?

Hvis du vil klage på en reise, kan du fylle ut skjemaet på denne siden. En klage må være oss i hende senest 4 uker etter hjemkomst.

Gjelder saken sykdom, skade eller tyveri, henviser vi til ditt forsikringsselskap.